تولید محتوا برای سریالهای جدید ایرانی
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
سریالهای جدید ایرانی
به طور کلی سریالهای ایرانی در چهار دهه اخیر به لحاظ کیفیت و محتوا همواره در نوسان بودهاند. از اواخر دهه 80 اوج تحولات در حوزه تولیدات و پخش سریالها صورت گرفت که تاثیر آن بیش از هر چیز بر محتوا و کیفیت سریالها بود. در واقع سریالهای جدید ایرانی از کلیشه و سادگی فاصله گرفتند و قصهها در قالب رنگ و لعاب متفاوتتری به مخاطبان عرضه شدند. در طول این سالها عوامل زیادی بر کیفیت تولید سریالهای ایرانی تاثیرگذار بوده که در ادامه به بعضی از این عوامل نگاهی میاندازیم. اگر خودتان نیز بخواهید در این زمینه با کاهش هزینه تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ میباشد.
عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تولید سریالهای ایرانی
سرمایه و تولید
با توجه به اینکه ساخت سریال هزینههای هنگفتی را در بر دارد وجود سرمایه و تهیه کننده حرف نخست را میزند. یکی از دلایل افت کیفیت سریالهای ایرانی نبود سرمایه کافی برای تولید است. کما اینکه قصههای تازهای در این میان به دلیل کمبود سرمایه و تهیه کننده یا محدودیت زمان، بدون پرداخت حرفهای، وارد بازار میشوند و سطح کیفیت سریالها از دید مخاطبین روز به روز کمتر میشود. اگر بخواهیم به سریالهای جدید ایرانی دقت کنیم آنچه که بیش از هر چیز توجه منتقدین و مخاطبان را به خود معطوف میکند جهش فرم، محتوا و شکل بازی در سریالهای جدید ایرانی است که در جذب مخاطبین بی تاثیر نبودهاست.
رقابت شبکه خانگی با تلویزیون
سیستم تولید و پخش سریالهای جدید ایرانی با تحولاتی که صورت گرفت به دو قسمت مشخص تقسیم بندی شد. بخشی از سریالها با چارچوب صدا و سیما در شبکههای مختلف تلویزیون بخشی از مخاطبان خود را همچنان حفظ کردند. در این میان با ورود بخش خصوصی به بازار سریالهای ایرانی در قالب شبکه خانگی، موج جدیدی از سریالها با محتویات تازهتری تولید شد. از جمله سریالهایی که به رونق شبکه خانگی قوت بخشیدند میتوان به سریالهای قهوه تلخ، قلب یخی، شهرزاد و ... اشاره کرد. در این سالها رقابت تولیدات صدا و سیما با شبکه خانگی همواره بی نتیجه بود تا جایی که روز به روز با تولیدات انبوه سریالهای جدید و متفاوت، شبکه خانگی مخاطبان زیادی را مجذوب خود میکند.
محتوای کلی سریالهای جدید ایرانی
کیفیت محتوای سریالهای شبکه خانگی و تلویزیون اغلب هیچ تفاوتی ندارند و بعضاً به دلیل تفاوت در فرم تولید و اجرا تنها به جذابیتهای بصری تکیه دارند. این در حالی است که سالهاست محتوای سریالهای ایرانی با اوج و فرودهای تصنعی و تکراری طعم خوش تماشا را از مخاطبان گرفته است. عدم توجه به ساختار قصه و روایت مهمترین دلیل ضعف سریالهای ایرانی محسوب میشود. تا جایی که حضور بازیگران سینما در سریالهای شبکه خانگی تنها جذابیت این تولیدات به شمار میآید. اما در این میان سریالهای انگشت شماری هستند که پا را فراتر گذاشته و قصههای تازهتری برای گفتن دارند. به نظر میرسد تفاوت در نوع قصه گویی و روایتهای جدید امید به تولید سریالهای بهتر را بیشتر کردهاست.
به شما پیشنهاد میکنیم مقاله "تولید محتوا برای سریالهای جدید ایرانی" را نیز مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی بهدست آورید.
تفاوت سریالهای جدید و قدیم
تفاوتهای آشکاری میان سریالهای جدید و قدیم وجود دارد. کشش روایت و قصه در سریالهای قدیمی مثل پدرسالار، پهلوانان نمیمیرند، شب دهم و ... در مقایسه با بعضی از تولیدات دهههای اخیر نشانگر ضعف قصه پردازی در نویسندگان و کارگردانان است. اما وجود عناصر بصری و جلوههای ویژه بعضی سریالهای جدید ایرانی آن هم در نگاه مخاطب عام به گونهای پیش رفته تا ضعف قصه پردازی در نظر مخاطبان احساس نشود. با این وجود شناخت مخاطبان در انتخاب سریالهای جدید و قدیم خود بیانگر این است که سریالها همواره در رقابتی بی حد و حصر به دنبال جایگاه بالاتری هستند که این جایگاه را مخاطبان به آنها عرضه میکنند.
در سالهای اخیر اهمیت محتوا و نگاه مخاطبان باعث شده تا شاهد سریالهای ایرانی موفقتری با محتویات متفاوتتری باشیم. در واقع در شبکه خانگی هم رقابت میان سریالها از رنگ و لعاب خارج شده و بر سر کیفیت و محتواست، که این خود نشانه خوبی در این عرصه به شمار میآید.
مراحل ساخت فیلم و سریال
پس از تماشای یک فیلم عالی، تعداد کمی از مردم مینشینند و به تمام تلاشی که برای ساخت فیلم انجام میشود فکر میکنند. آنها ممکن است بودجه فیلم و میزان دستمزد بازیگران را بررسی کنند، اما هیچ کس نمیتواند واقعاً روند ساخت یک فیلم را بدون گذراندن آن درک کند. اگر مطالعهای در مورد تولید فیلم داشته باشید، میدانید که مراحل مختلفی در تولید یک فیلم وجود دارد. همه فیلمسازان با پنج مرحله تولید فیلم سر و کار خواهند داشت. هر فاز هدف متفاوتی دارد، با هدف عبور موفقیت آمیز از هر فاز و در نهایت تکمیل توزیع موفق. آیا از خود میپرسید مراحل تولید فیلم چیست؟ تولید فیلم دارای پنج مرحله است که شامل توسعه، پیش تولید، تولید، پس از تولید و توزیع میشود.
توسعه
قبل از شروع یک فیلم یا سریالهای جدید ایرانی باید مرحله توسعه را طی کند. این مرحله شامل ایجاد، نگارش، سازماندهی و برنامه ریزی یک پروژه سینمایی است. بودجه باید تعیین شود، بازیگران انتخاب شوند، مکان تصمیم گیری شود و فیلمنامههای (Screenplay) متعدد نوشته شود. بسیاری از اوقات، نویسندگان و کارگردانان، استوریبردهایی را برای تشویق تهیهکنندگان برای تامین مالی فیلم ایجاد میکنند. زمانی که یک فیلم در حال توسعه است، چشم انداز ساخت دارد، اما هیچ چیز قطعی نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که دوره ساخت فیلم طولانی نشود، که اغلب منجر به لغو یا توقف نامحدود پروژه میشود. باید بودجه تأیید شود و حقوق هر رسانه دیجیتالی را که با فیلم اقتباس شدهاست تهیه شود.
پیش تولید
هنگامی که یک فیلم یا رسانه دیجیتال از مرحله توسعه خارج شد، زمان آن برای شروع فیلمبرداری نیست. اگرچه آن روز روز به روز نزدیکتر میشود، ابتدا باید یک مرحله پیش تولید وجود داشته باشد. در حالی که دوربینها هنوز راهاندازی نشدهاند، پیشتولید میتواند به همان شدت فیلمبرداری باشد. در طول دوره پیش تولید، فیلمسازان باید بدانند که کجا میتوانند فیلمبرداری کنند، چه کسانی در فیلمشان حضور خواهند داشت، بودجه آنها در نهایت چقدر خواهد بود و چه تغییراتی ممکن است نیاز باشد. آنها همچنین باید اعضا را به انتخاب کنند، صحنهها و لباسها را خلق کنند و با شهرهای محلی همکاری کنند تا در نقاط مختلف شهر فیلمبرداری کنند.
پیشتولید میتواند در یک لحظه انجام شود و هر چه فیلمساز آمادهتر باشد، فیلمش بهتر میشود. همچنین در صورت تغییر شرایط، باید برنامههای پشتیبان وجود داشته باشد. پس از اتمام مرحله پیش تولید، وارد مرحله فیلمبرداری تولید میشود.
تولید
در نهایت، فیلم آماده است. تولید سریعترین و گاهی کوتاهترین بخش فیلمسازی و تولید رسانههای دیجیتال است. مدت زمان فیلمبرداری بستگی به متغیرهایی مانند تعداد لوکیشنها (Location)، طول فیلم، و اینکه آیا اعضای کلیدی، مانند بازیگران اصلی، برای هر بخشی از فیلمبرداری تنظیم نشدهاند، بستگی دارد. همانطور که توسعه و پیش تولید میتواند چالش برانگیز باشد، خود تولید میتواند چالش برانگیزتر باشد. حتی اگر تولید به آرامی پیش برود، باز هم میتواند استرسزا باشد. تولید قوی به ارتباطات قوی بستگی دارد. مدیران باید دیدگاههای خود را روشن کنند. ساخت فیلم یک فرآیند مشارکتی است و هیچ کجا مهمتر از مرحله تولید این همکاری نیست. پس از فیلمبرداری اولین صحنه در مرحله تولید، پس از تولید آغاز میشود.
پس از تولید
مخاطب در مورد اینکه چرا اینقدر عجیب و غریب و بدون موسیقی یا افکت به نظر میرسد گیج میشود. پست پروداکشن زمانی است که فیلم ویرایش میشود، جلوههای بصری اضافه میشود، موسیقی ساخته میشود و عناوین نهایی میشوند. برای اینکه فیلم یا سریالهای جدید ایرانی به یک فیلم یا رسانه دیجیتال تبدیل شود، باید یک مرحله موفق پس از تولید را پشت سر بگذارد. تدوین یکی از مهمترین بخشهای ساخت فیلم است، اما نادیده گرفتن آن آسان است. تدوینگران باید سرعتی برای فیلم ایجاد کنند.
مرحله پس از تولید همزمان با فیلمبرداری اتفاق میافتد. از آنجایی که ویراستاران، هنرمندان جلوهها، طراحان صدا و آهنگسازان نیازی به حضور در صحنهها ندارند، میتوانند این زمان را صرف اجرای نقشهای خود کنند. آنها همچنین میتوانند به مشکلاتی در مورد فیلمبرداری که مانع از انجام بهترین کار ممکن میشود، کمک کنند. پس از تولید میتواند به تلاشها و فداکاریهای یک فیلمساز کمک کند که در نهایت نتیجه بدهد. اینجاست که میتوان فیلم خام را اصلاح کرد و شبیه یک فیلم واقعی شد. به هیچ وجه آسان نیست، اما میتواند دلگرم کننده باشد.
توزیع
با استفاده از رسانههای مختلف، مانند سینما، تلویزیون، ویدیوی خانگی، رسانههای دیجیتال و جریان، امکانات مختلفی برای توزیع وجود دارد. اینکه یک فیلم چه نوع توزیعی میگیرد میتواند به کیفیت آن و کشش فیلمساز یا استودیو بستگی داشته باشد. ساخت یک فیلم یا رسانه دیجیتال تضمینی برای پخش آن نیست، اما برای فیلمسازان ضروری است، زیرا توزیع برای کسب سود یک فیلم ضروری است. هر چه یک فیلم یا رسانه دیجیتال توزیع بهتری دریافت کند، میتواند امید بیشتری به ساخت آن داشته باشد. هر فیلمسازی باید از توزیع انتظارات معقولی داشته باشد. آنها میتوانند و باید عاشق فیلمشان باشند، اما باید بدانند که ممکن است فوراً اکران نشود.
سخن نهایی
در حالی که خلاقیت همیشه مهم است، افرادی که در تولید فیلم نقش دارند باید حس تجاری خوبی داشته باشند. به این فکر کنید که زندگی شما بدون فیلم چگونه خواهد بود. آنها ممکن است نقش مهمی در زندگی روزمره شما نداشته باشند، اما به احتمال زیاد در طول سال ها به نوعی روی شما تأثیر گذاشته اند. بدون آنها، ما نمی توانیم درک مهمی در مورد خود یا دنیای اطرافمان داشته باشیم که می تواند زندگی ما را شکل دهد. حقیقت این است که به دلیل توانایی یک فیلم در برقراری ارتباط و سرگرمی به گونهای قابل مصرف، در رساندن پیامهایی که می تواند معنای زیادی برای افراد داشته باشد بسیار مؤثر است.
فیلم در داستان تمدن ما جایگاهی واقعاً منحصر به فرد دارد. این یک هنر، یک زبان، یک وسیله برای آموزش، الهام گرفتن، و خیلی بیشتر است. این کار برای چندین هزار نفر در سراسر جهان شغل و لذت برای میلیاردها نفر دیگر فراهم میکند و یک رکورد زنده از وضعیت و تخیل انسان در هر نقطه از داستان ما ارائه میدهد.
در صورتیکه قصد داشتهباشید در زمینه سریالهای جدید ایرانی تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با بیشترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن تحویل خواهند داد.
هدیه رایا مارکتینگ به شما
از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم. از این رو می توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با کلمه کلیدی یا عنوان مد نظرتان را بدهید تا پس از دریافت یک تا دو نمونه محتوا به راحتی بتوانید تصمیم گیری بفرمایید.
فرم درخواست محتوای هدیهتوصیه رایا مارکتینگ به شما:
تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.